Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Wednesday, June 22, 2016

Tanaka Miku Google+ / Jun 18, 2016, 9:38 pm (JST)

こんばんみくりんV(^_^)V
Konbanmikurin V(^_^)V

皆さん、皆さん、私、田中美久は
目標の中学生ランカーAKB48選抜総選挙にランクインしましたぁぁーー!!!
Everyone, everyone, I, Tanaka Miku,
achieved my goal of ranking in in the AKB48 Senbatsu Sousenkyo as a middle school student!!!

45位、21009票。。。
45th place, 21009 votes...

凄い数字です。今でも信じられません…
Those are amazing numbers. Even now, I can't believe it...

途中で凄く不安になりました。。でも今年は私が掲げた文字は
On the path here, I was filled with uneasiness.. but the words I wrote this year were,

脱 ネガティヴ!!!
"Lose the negativity!!!"

信じて名前を呼ばれるのをずっと待っていました。本当に本当に投票して下さった皆様、応援して下さった皆様、投票を呼びかけて下さった皆様ありがとうございます( ; ; )
Believing my name would be called, I waited the whole time. The people that really, really voted for me, those who supported me, and those who campaigned on my behalf, thank you ( ; ; )

スピーチでは、しっかり気持ちを伝えたい!と思い話しました。熊本の事、HKTの事、皆様の事を話しました。もう少し話したかったくらい。
一昨年も去年も速報も本番も圏外で、今年はラストチャンスの中学生ランクイン。皆様が叶えて下さいました。
これからは、私が恩返しをする番です。
I gave my speech, thinking that I had to properly get my feelings across! I spoke about Kumamoto, HKT and my fans, to the point I wanted to speak a little more.
Last year, and the year before that, I was out of ranking both in the preliminaries and the actual sousenkyo so this year was the last chance for me to rank in as a middle school student. Everyone made my wish come true.
Now it's my turn to return the favor.


ちゃんと、目を離さず見ていて下さいね
o(^_-)O私も目を離さないから覚悟して下さいね(笑)
Please don't take your eyes off of me, ok
o(^_-)O I won't blink either, so get ready (lol)

あぁ〜今日寝れるかなぁ(^人^)
Ah~ I wonder if I'll be able to sleep today(^人^)

本当に嬉しい!HKTからもいっぱいランクインしたし同じ三期のなこちゃんも一緒にランクイン出来て良かったです!
I'm too happy! HKT had a lot of members rank in, and Nakochan, who's also a 3rd Generation member like me was also able to make it in! That's wonderful!

実は、、今年はランクインしたから言えますが、今年ランクインしてなかったら
来年は総選挙辞退していたかもしれません。熊本が大変な時やら、メンタルでやられていてずっとずっと考えていました。私はここにいていいのかな?と
Actually, because I ranked in this year I can say this now, but if I hadn't I probably would not have participated in next year's sousenkyo. I was thinking about how Kumamoto is in a difficult time and how I was emotionally hurt, things like that, this whole time. Is it ok for me to be here?

でも、皆様が暖かくて凄いプレゼントを頂きました。
But, I received this spectacular present from everyone.

自信をくれました!
You all gave me confidence!

それに応えなくてはいけない使命感や感謝の気持ちでいっぱいです。
Now it's like I have a sense of duty to meet those expectations and I'm just overflowing with gratitude.

中学生はランクインしづらいというジンクスを破ってくれた、ファンの方投票に関わってくれた皆さんを私は誇りに思います。
AKB総選挙の歴史に中学生ランカーとして名前が残りました( ; ; )そして、最年少メンバー唯一14歳でのランクイン嬉しいv(^_^v)♪♪(v^_^)v
なんて、お礼を言えば。。。
We broke the curse that said it was difficult for a middle school student to rank in, and I can take pride in everyone that voted for me.
I left my mark on the history of the AKB Sousenkyo as someone who ranked in while in middle school( ; ; )Also, thrillingly, I'm the only person to rank in at 14 years old, the youngest this year v(^_^v)♪♪(v^_^)v

いま、幸せです!!!!!
I'm so blessed!!!!!

このチャンスを活かしたいです!
I will make the most of this chance!

そして、、そして、、HKTの頼れる大将さしこちゃん!初の1位連覇!!!
And...and...the boss we depend on in HKT, Sashiko-chan! The first consecutive Queen!!!

凄い!凄い!やってくれましたさしこちゃんはV(^_^)V
Stunning! Incredible! Sashiko-chan, who got to this point V(^_^)V

あと、私のお姉ちゃんの珠理奈さんの
3位!凄く嬉しいです!
In addition, my older sister Jurina-san
ranked in at 3rd! I'm so overjoyed!

あの景色を見せてくれてありがとう!
一緒にずっといようね^_−☆
Thanks for letting me see the view as someone who ranked in!
Let's always be together ok ^_−☆


HKT48チームH
HKT48 Team H

田中美久でした!皆さんありがとう!
Tanaka Miku! Everyone, thanks!

みんなーーーがまだすばい!(^o^)/
Everyone~~~ Do your best!  (^o^)/

No comments:

Post a Comment