Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Monday, January 26, 2015

▽ Thank you for my beloved songs. Minarun. / Oba Mina Blog / Jan 26, 2015; 10:57 pm (JST)

こんばんは。
みなるんこと大場美奈です。
Good Evening.
It's Oba Mina aka Minarun.

5日間のリクアワが無事に終わりました!
今年はなんと、、、
『鈴懸の木の道で君の微笑みを夢にみると言ってしまったら僕たちの関係はどうなってしまうのか、僕なりに何日か考えた上でのやや気恥ずかしい結論のようなもの』
が1位でした。
We finished the 5 days of Request Hour without problems!
This year,,,
"Suzukake Nanchara" (*Note: Please excuse that I won't write the whole title ^^) 
got first place.

久々にタイトル書いたけど、意外に書けるものですね。笑
そんなことはよくて
まさかの1位で驚きました。
Although it's been a while since I wrote the title, unexpectedly I could write it. lol
This is a good thing
and I was really surprised that this song got 1st.


驚きすぎてか
緊張するよりか
すごく楽しく歌えました!
Because I was more surprised
than nervous,
I could sing it with pleasure!


1位を歌わせていただくのは
『走れ!ペンギン』以来なのですが
あの時は緊張がすごかったから
なんだかこんなにも
感情が違うのかと。
It was the first time that I was able to sing the 1st place
since "Hashire! Penguin"
but since I was super nervous at that time,
this time the feeling was different.


でもすごく嬉しかったし
私も歌わせていただいてるので
投票して下さった方には
本当に感謝しています
ありがとうございます(^^)
But I was super happy
and because I was also allowed to sing,
I'm really grateful towards 
all the fans that voted for the song.
Thank you (^^)

1位を2回も経験できることは
なかなかないのでそれも嬉しいです。
あと17位に私がSKE48の中で
1番お気に入りの『Escape』が
ランクインいたしました!
Because it's also not often that I can 
experience the 1st place twice, I'm really happy.
Also on 17th, my favorite song from SKE48, "Escape",
ranked!

今回のリクアワで
みずほと中西さんと踊るのは
最後でした。
みんなでより一層気合いが入りました。
This year's Request Hour was the last time
I was able to sing with Mizuho and Nakanishi-san.
We got even more fire up.
30位には『初恋は実らない』が
ランクインしました!
写真撮り忘れた(´-`).。oO
この曲は毎年ユニット扱いなので
今年初めて対象曲で
On 30th, "Hatsukoi wa Minoranai" ranked!
I forgot to take a picture
Because this song is a unit every year,
this year was the first time
まさかこんなに上の順位で
歌えて嬉しかったです♪
おじゃる丸の曲だとは知ってても
私たちが歌ってたのは
知らなかったという後輩が
チラホラいて
別の意味で驚きました。笑
あの頃おじゃる丸見てたんだねって…
今年ある意味1番歌いたかった曲をありがとうございます(>_<)♡
That it indeed ranked so high
made me really happy.
Although I know that's the song for Prince Mackaroo,
the fact that we was able to sing it
made the unknowing Juniors
sprinkle
And surprised them in a different way. lol
They said "I have seen Prince Mackaroo these days"
Thank you for the song I wanted to sing the most this year(>_<)♥

49位は『抱きしめちゃいけない』
この歌も本当に大好き。
なにより思い出が深いからかな
初めて総選挙で
ランクインした曲でもあるし、
On 49th was "Dakishimechaikenai"
I really love this song.
Maybe because I have deeper memories with this one than with anyone else.
Since it was the first song I ever sang after ranking in Sousenkyo,

MVも素敵だし、
センター梅田さんだし、
大好き。大好き。大好き。
だから梅田さん載せる。笑
And because the MV was beautiful,
and because Umechan is the Center,
I love it. Love it. Love it.
That's why I put Umechan here. lol


最終日は全曲私のとくに大好きな曲を歌えました!
これも皆さんが投票して下さった
おかげです。
推しメンが歌いたいから、
この曲を久々に聞きたいから、
この曲が大好きだから、
On the last day, I was able to sing all the songs I especially love!
That's thanks to all of you that voted for them.
Because you want your Oshimen to sing,
because you want to hear this song again,
because you love this song,

いろんな理由で
リクアワに参加して下さってること
感謝してます。
また来年はどんなリクアワになるのかな…
I am really grateful too everyone who participated in the Request Hour
for these various reasons.
I wonder what kind of Request Hour it will become next year...

楽しみです(^^)
みなるん。
I'm looking forward to it(^^)
Minarun.

No comments:

Post a Comment