Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Saturday, March 7, 2015

Yesterday's Diary / Miyazawa Sae Blog / Mar 7, 2015; 12:28 pm (JST)

こんにちは!(((o(*゚▽゚*)o)))☀️
昨日は、SKE48の須田亜香里ちゃんと谷真理香ちゃんと愛知トヨタさんの新店舗オープニング式典に出席させて頂きました!
Hello!
Yesterday, I went with to an Opening Ceremony of a new store of Aichi Toyota with SKE48's Suda Akari-chan and Tani Marika-chan!

テープカット、、、
緊張した、、、。((((;゚Д゚)))))))
I did my best for cutting the tape

愛知トヨタさんとは、SKE48が一緒にプロジェクトをさせて頂いています。
SKEの力でもっともっとプロジェクトを盛り上げられたらなーって。
でも、トヨタさんに行くと、本っ当~に免許が欲しくなる( ; ; )
昨日も色々な車を拝見させて頂いたのですが、、、
トヨタさんの最新型自動車【MIRAI】
SKE48 is doing projects with Aichi Toyota.
I hope with SKE's strength, we can do even better!
But when I went to Toyota, I reaaally want a license (;  ;)
Yesterday I was also able to look at various cars, but ,,,
Toyota's State-of-the-art car "MIRAI"


は、水素の電気で走る自動車なんですよ!!!
排気ガスが出ないから自然環境にすごくいいの。
見た目もカッコいいし、このMIRAIの車にはブルーのカラーもあるんだけど、それがメチャメチャかっこいいんだわ(°_°)✨✨
runs with electricity from hydrogen!!!
Since it doesn't have any exhaust gases, it's really good for the environment.
Also the appearance is cool, and they have it in Blue too, so it's a really really great car!

地図も見れないし、道音痴ではあるけれど、、、
車に乗れる女子になりたくて仕方ない。。。(。-_-。)
ドライブ行きたいなぁ。
でも!免許を取るには年齢とか関係ないから、おばあちゃんになるまでに免許を取るぞ☆
Although I can't read maps  and have no sense for streets,,,
I really have to become a woman who can drive a car...
I want to go on a drive.
But! Since getting a license is not related to age, I'll get my licence before I become an old lady! lol

名古屋でのお仕事が終わって、東京に帰ってきて、銀座へ行って六山先生の整体を受けに行きました!^ ^
昨日は早起きだったから、思わず整体中に寝てしまった。。。
そしてまさかの《寝言》まで言っていたらしい。。。W(`0`)W
恥ずかしすぎる、、、。笑
24歳。。。笑
When I finished work in Nagoya, I went back to Tokyo, and went to chiropractics by Rokuyama-Sensei in Ginza! ^^
Because I woke up early yesterday, without noticing, I fell asleep during it...
Also I really seem to have talked in my sleep...
That's too embarrassing,,, lol
I'm 24 years old... lol 

寝言は何言ってるか分からなかったみたいだけど、
寝言が出ちゃうくらいリラックスできてたんですね(^∇^)
と言ってくれる先生。優しすぎる。(´・Д・)」
Although I didn't know what I said in my sleep,
besides the sleep talking I could really relax
said the sensei. So nice!

寝ぼけていた私は、
花粉症を少しでも楽にさせるツボに鍼を打って頂いていたことも忘れていて、このまま帰ろうとしてしまいました。。。
Being half asleep,
I also forget that I was about to get acupuncture to get some relief of hay fever and wanted to go home...




これもすべて、、、
妖怪のせいです。笑
ウィーッス!!
花粉症まじでキツイから、少しでもよくなりますように。。。
All this is 
the fault of the ghosts. lol
Uiiiz
Because the hay fever is really bad, I hope it'll get at least a little bit better....

それで夜は、鈴木まりやんぬとご飯してカラオケしてマッサージへ行きました!!!
ご飯は、大好きな薬膳鍋!!
Then in the evening, I went to Dinner and Karaoke and Massage with Suzuki Mariyannu!!!
For dinner, we had my beloved Nabe!!



実は今年でもう4回目。笑
まりやんぬは 初薬膳鍋 だったみたい(OvO)
美味しかったからまた行こうねーって約束しました!!
カラオケでは色んな歌を歌いあって、
ようかい体操も踊りました❤️
今さらだけど、、、音楽もダウンロードした。笑歌の4番が最高すぎて*\(^o^)/*
今さらだけどマスターしますね✌️✌️✨
Actually it was already the 4th time this year. lol
For Mariyannu it was the 1st time to have Yakuzen Nabe!!
Since it was delicious, we promised to go again!!
At Karaoke we sang various songs,
And danced dissolution-gymnastics ♥
Even now,,, I downloaded songs. 4 funny songs were too good!
Even now I became a Master 

わたしは、
まりやんぬが歌う、
奥華子さんの【シンデレラ】が大好き!(^^)❤️
昨日も聴いて泣きそうになった。!!
明るいメロディーなのに歌詞が苦しくてね、、、( ; ; )ヘビロテですわ。。
そして、カラオケで一盛り上がりした後はマッサージへ行きました!!
I love
Oku Hanako's "Cinderella"
sung by Mariyannu! ♥
I was about to cry when I heard it yesterday too!!
Although the melody is really bright, the lyrics are so nostalgic,,, (;;) I'm listening to it on repeat..
And, after we were fired up from Karaoke, we went to have a massage!!

足つぼ、気持ちよかったよ( ̄ー ̄)
まりやんぬは私の最高の【親友】。
親しみすぎる友達!!!
これからもずっとずっと大切な存在です!
昨日はまりやんぬのおかげでたくさん笑いました!感謝だょ~
The feet-pot felt so good!
Mariyannu is one of my best best friends.
We are super familiar friends!!
She will be always a really important presence!
Yesterday I laughed a lot thanks to Mariyannu! I'm grateful!

お家に帰るとママがもう寝てました。
こっそりママの隣に入り込んで寝ました。笑
こんな24歳いるのかな?笑
When I came back home, mom was already sleeping.
Secretly I slept next to mom. lol
Is this like 24 years old? lol

今日も東京は寒いね。
風邪と花粉を避けて、今日も頑張ります!( ̄+ー ̄)
Tokyo is really cold today too.
I'll do my best to avoid cold and Hay-fever!




さえやんぬ❤️❤️
SaeYannu♥♥

No comments:

Post a Comment