Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Tuesday, August 4, 2015

Good luck, this year's summer!! / Miyazawa Sae Blog / Aug 4, 2015, 9:08 pm (JST)



こんばんは
気付いたら7月が終わってました。。。
そんな感じで、ドタバタな夏を過ごしておりますヽ(゜▽、゜)ノ☀️
Good evening.
When I noticed July was already over...
With such a feeling, I spend my fussy summer.

7月の後半は、舞台を連続で観劇することができました☆!
AKB同期の増田有華が出演していた舞台『ファウスト』に、
四年前から夏に必ず観ている『ピーターパン』に、
大好きな岸谷五朗さんが演出なさってる『song writers』に、、、!!!!
楽しかったな~❤️
そして、感動もした。涙もした。刺激も受けた。
In the second half of July, I was able to continuously go to theater!
to "Faust", where Yuka Masuda from the same generation in AKB is playing,
to "Peter Pan", that I watch every summer since 4 years,
and to "song writers", where my beloved Kishitani Goro-san is playing!!!!
It was fun~~♥
And, I was impressed. I cried. And got motivated.





8月は、大好きな 劇団プレステージ の舞台がある!!!スケジュール合うかな~(´・_・`)絶対に行きたい!!!!!!!!
あと、同い年の1990年生まれの俳優さん方が主演・ヒロインを務めてる映画『進撃の巨人』も観に行きたい!!!!!!!
水原希子様と三浦春馬氏は90年組のシンボル!!✨
ずっっとそう思って、2人のように私もビッグになりたい…!!と思っていたら、そんな2人が同じ映画で主演とヒロインを務めていて驚いた!(◎_◎;)笑
これは観に行くしかない!!!!!!!!!
進撃の巨人 の原作は読んだことがないのだけど、映画は物凄いという評判を聞いた。そしてネットでも見た。笑
初心者の私だけど、俳優さん方からの刺激を受けに、あの世界観を味わいに行きたいと思ってます"゚・゚*・(゚O゚(☆○=(`◇´*)o✨✨
In August is a play from my favorite theater company, Prestige!!! I wonder if it'll fit my schedule... I really want to go!!!!!!!!!
And, I really want to watch the movie "Attack on Titan", where actors from the same generation are acting as the main role and heroine!!!!!!!!
Mizuhara Kiko and Miura Haruma are the symbols of the generation of 1990!!
I always think, I want to become as big as these two!!! and when I remember these two are acting in the same move, I'm always surprised again! lol
I have to go to watch this!!!!!!!!!!
I haven't read the original work of "Attack on Titan", but I heard the movie has an awesome reputation. And I saw it on the net too. lol
I'm a beginner, but receiving stimulus from the actors, I want to try to get a taste of that world, I think...

今年の夏は暑すぎて、わたしもどうやらかる~い熱中症になったみたい(´・_・`)
すぐに病院へ行ったので今は大丈夫だけど、
室内で熱中症になっていたっぽいです…>_<…
みなさんも、外だけではなく、室内での過ごし方も本当に気をつけて。。
そしてたくさん水分と塩分と食事を摂ってくださいね。
This year's summer is too hot, and no matter what I do, I also somehow got a light heatstroke...
I went to hospital immediately, so I'm ok now, but
it seems I got the heatstroke inside...>_<...
Everyone, not only the ones outside but also the ones inside, take care..
And please drink lots of water, and take salt and food.


怒涛の夏休みはまだまだ続きますが、
どうにかその怒涛を楽しもうと頭で変換している私。
だけど簡単にはいかなくて、すでに1度折れました。笑
心友や家族の暖かさに涙が流れました。
人は本当に一人ではなんにもできないのだなーと。。。
The raging summer holidays are continuing, but
I somehow changed my mind to like this rage.
But it isn't easy, and I already broke one time. lol
I cried because of the kindness of my best friends and family.
I really think people can't do anything alone...

この間は心友 秋元才加のお誕生日があったので、心友 大島優子とサプライズでお祝いもしました☆-( ^-゚)v
Since recently my Shin'yuu Akimoto Sayaka had birthday, I made a surprise party with Oshima Yuko!














最高な笑顔を見れて、幸せを感じました(^^)
ほんとうにこの2人との縁に感謝。
AKB48に感謝!!!!!!!!
I could see such a happy smile, I became really happy.
I'm really grateful I met this two.
I'm grateful to AKB48!!!!!!!!

8月はMy Birthdayもあるから、
心を折らせている場合じゃないんだよねー。笑
もう25ちゃいなんだから!!!
当日は野外ライブがあるので、
盛大なお誕生日会を期待しています。盛大なね。笑
Because in August is also my birthday,
it's not the situation to get heart-broken. lol
I'll get 25 years old!!!
We have an outdoor-live on that day,
so I expect to have a grand birthday festival. A grand! lol

下半期、
前にブログで書いたことが自分的に全くできてないから、こっから立て直さなくちゃなー!!!!!
でもとにかくこの夏は元気に笑顔に過ごしたいから、9月から気を取り直して頑張ります身体作り含めてね。
今はありったけの好きなものを食べまくって、ありったけの感情を出しまくって、無駄なストレスを抱えないようにしなくては!!
がんばりまーす(`・ω・´)ゞ
In the second half, because I couldn't do the things I wrote in the last blog like I wanted, I have to rebuild from here!!!!!!
But since I want to spend this summer energetic and with smile, I will do my best from September!!! Including building my body.
Now I eat everything I like, and I do it with fun, and I won't build up unnecessary stress!!
I'll do my best! 



結構、写メがたまってたりするから笑、
これからは内容なくても写真だけでもこまめにアップできるように努力するね☆ストレスが溜まらない程度に(((o(*゚▽゚*)o)))笑✌️✨
この夏、私が元気に笑顔に乗り越えられるように、みなさんパワーを送ってくださ、、、え(°∀°)❤️❤️
I have gathered many pictures, so I'm laughing, and 
from now I do my best to upload more pictures without content, 
to relieve stress!
So that I can go through this summer powerful and smiling, everyone please send me power,,,♥♥
残り数日の24歳、、、。
どうやって過ごそうかな。笑
適当に過ごそっと(*^.^*)笑笑
The few remaining days as 24-years-old,,,
I wonder how I should spend them. lol
I'll spend them accordingly. (*^.^*)lol



バイバーイ(⌒▽⌒)
Bye-bye!

No comments:

Post a Comment