Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Tuesday, September 1, 2015

▽ Because I love Rena-san. Minarun. / Oba Mina Blog / Aug 31, 2015; 11:16 pm (JST)




豊田スタジアムでの2days
玲奈さん卒業コンサート
無事に終えました🌙
We finished the 2 days in
Toyota-Stadium with Rena-san's 
graduation concert without trouble!

振り返るとなんだか寂しいけど
とても楽しくて幸せな2日間でした。
素敵な景色を見せてもらえて
今でも全部鮮明に覚えてます。
When looking back I'm sad, but
it were really happy and fun 2 days.
We saw a beautiful view,
and I still clearly remember it.

1日目はこれからのSKE48のために
メンバーみんなのことを考えて
得意なことや、才能を生かした
セットリストを玲奈さんが
プロデュースしてくれました。
On the first day, with thinking of
SKE48's future, Rena-san made
the setlist going by our talents and
strong points.

2日目は玲奈さんの
大好きな曲や思い出の曲を
たくさん歌って、
サプライズもあって、
卒業セレモニーしました。
And on the 2nd day we sang many
songs that Rena-san loves and has memories with,
and had a surprise,
and did the graduation-ceremony.

私は”君のことが好きだから”
メンバーに選んでもらって
実はあの曲は若いメンバー構成で
その中に私が混ざってて
玲奈さんが「るんちゃんと絡む所が
ほしくて」って言ってくれて
素晴らしいツンデレ対応を
いただきまして
私はとにかく幸せでした♡
I was elected for 
"Kimi no koto ga suki dakara", 
and actually it is made for young members, 
so when I was mixed among them,
Rena-san said "I want Run-chan to be a strong pillar",
I received a wonderful Tsundere-Reply.
I was really happy♥


玲奈さんと一緒に歌わせてもらうってだけでも幸せなのに、あんなにバッチリと私に向かって歌ってもらえるなんて幸せ。
いつもシングルとか歌ってるときは
玲奈さんの背中を見てることが
多かったなと改めて思いました
ダンスを見る、ってより本番の
玲奈さんすごい堂々としてるから
ペアになるとこも、
アイコンタクトとるとこも、
笑顔がいっつも素敵で
もちろんダンス間違えたところも
何回も見たことあるけど。笑
I'm happy when I can sing with Rena-san, but I was even more happy to sing such a perfect fitting song.
Whenever we sing a single,
I see Rena-san's back a lot, I remembered again.
When I see her dance, especially in reality, 
Rena-san is really majestic, 
and when being paired,
and when doing eye-contact,
her smile is always beautiful,
even though I often saw her 
making mistakes in dancing too. lol

でも玲奈さんの姿勢が、魅せ方が、
すごく好きです。自然な感じ。
だから昨日はとくに
しっかり目に焼き付けました。
But Rena-san's attitude is attracting,
I really love it. A natural feeling.
So I especially remember 
yesterday.

そんな玲奈さんはいつもすごいけど
昨日は私たちに特別なカタチで
プレゼントをくれました
”仲間の歌”の間奏のとき
玲奈さんが会場のみなさんに
頼んでくれて緑一色だった会場が
オレンジ一色になったんです
Rena-san is always awesome, but
yesterday she gave us a special present:
During the interlude of "Nakama no Uta",
Rena-san asked everyone in the venue,
and the color of the venue turned from 
green to orange.

ナゴヤドームで
ファンの皆さんが私たちにくれた
プレゼントを全員で見ることが
できなかったから
玲奈さんが全員のためにって
お願いしてくれました。
Because we couldn't see the present 
made to us from the fans in Nagoya-Dome
all together,
Rena-san asked this for all of us.
そこからの皆さんも凄くて
あっという間にオレンジ一色に
会場が変わって
みんなで”仲間の歌”合唱して
自然と涙でした。
From then everyone was awesome,
and the color changed to Orange in a second,
and when we all sang "Nakama no Uta",
I cried.

ずっと悔いだったから、
それを玲奈さんが最後の最後に
変えてくれました。
それだけでどれだけのメンバーが
感動して涙したか…
終わってからみんなで
本当に玲奈さんに感謝でした
Because I always regretted it,
it was changed by Rena-san in the final moment.
And just by that so many members were so touched they cried...
When it was over, we were really grateful to Rena-san.

そういうことに気づいてくれる
玲奈さんは素敵で偉大です。
In this moments, you notice that 
Rena-san is a really great person.


いつも小さなことでも見てくれる、
良いことは褒めてくれる、
悪いことは怒ってくれる、
分からないことは教えてくれる、
それってなかなか出来ないし
しっかり目をみて言ってくれるから
すごく伝わってきます。
She always watches even the small things,
praises the good things,
gets angry about the bad things,
explains the things you don't know,
and when you can't do something,
she will look firmly into your eyes
and tell you.

「るんちゃん」って呼ばれて
「玲奈さん」って返事するのが
大好きでした。
I loved when she said "Run-chan"
and I answered "Rena-san".

みなさんには
体重管理して、されての関係に
見えてたかもだけど
それだけじゃないんです。
To everyone, 
it might have looked just as an relationship for 
weight-management, 
but it was more.


こんな若くもない、
一個下の私を可愛がってくれて
面倒をみてくれたことが
なによりの思い出です。
We are not that young, 
and I remember more than anything 
how she took care of me and cheered me.



SKE48にきて
玲奈さんにいろんなことを
教えてもらって、
気づかせてもらいました。
玲奈さんが作ってくれた道を
みんなで繋ぎます。
なに言われても負けずに頑張ります。
When I came to SKE48,
Rena-san taught me many things,
and I was allowed to notice them.
We all connect through the way 
Rena-san created.
What ever she was told, she did her best without giving up.

玲奈さんが好きだから!
SKE48が好きだから!
みんなが好きだから!
Because I love Rena-san!
Because I love SKE48!
Because I love everyone!

今の私は玲奈さんと
ごはん行くのが目標( *`ω´)
もんじゃかおうどん
頑張るぞ!おー
My current goal is
to have dinner with Rena-san.
Monjya or Udon,
I will do my best! 


玲奈さんに続いていけるように
私も頑張っていかなくちゃ。
I have to do my best to follow 
Rena-san.


玲奈さん
卒業おめでとうございます✨
これからもずっと大好きです。
SKE48頑張ります。
だから見守っててください。
Rena-san, congratulations on your graduation!
I will continue to love you forever.
SKE48 will do it's best.
So please watch over us.


ファンのみなさん
これからもよろしくお願いします。
頑張るって言葉使うのは
簡単だから使いたくないけど
これからも一緒に
SKE48をもっともっと素敵な
グループにしていくために
応援よろしくお願いします。
大場美奈。
All the fans,
please continue to support us.
The phrase "I will do my best" 
is easy to use, so I don't want to use it,
but to make SKE48 an even more beautiful 
group from now on, let's work together
and please support us.
Oba Mina.

No comments:

Post a Comment