Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Tuesday, December 22, 2015

▽ Hokkaido is fun. Mini-Handshakes are fun. Minarun. / Oba Mina Blog / Dec 21, 2015; 10:55 pm (JST)

こんばんはっ
大場美奈です(*^^*)
ミニ握手会
参加させていただきました!
北海道だよー札幌だよー(^O^)/
Good Evening
It's Oba Mina (*^^*)
I was allowed to participate in
a Mini-Handshake-Event!
In Hokkaido! In Sapporo!


20日から北海道に前乗りだったんですが、ラジオの生放送があったのでわたしだけ遅れて北海道へ。飛行機が寂しかった(´-`).。oO
着いたらみんなもうごはん終わってる予定だったから、コンビニや。とか思いながらホテル向かってたらまだごはん食べてるよーって言われて
なんとかわたしも北海道の海鮮食べれましたっ♪
We already went to Hokkaido on 20th, but because I had a radio broadcast, I came later to Hokkaido. I was alone on the plane.
It was planned that the others already finished eating when I arrive so I thought about buying something at a Kombini, but when I went to the hotel I was told the others were still eating,
so even I could eat Hokkaido-Seafood!

そのあとりおんと熊ちゃんと菅原の
若手チームはりおんのお家にお泊まりで
わたしと真那さんとだーすーの
大人チームはホテルだったんですが
真那さんが岩盤浴行こう!って誘ってくれて
3人で岩盤浴行ってきました(*^^*)
温泉もあったし、
コーヒー牛乳もあったし、
癒やされました♡
After that Rion and Kuma-chan and Sugawara as the young Team
stayed at Rion's house,
and I, Masana and Daasu as the adult-team stayed at the hotel, but
Masana-san invited us to go to Bedrock-Bath,
so the three of us went there (*^^*)
There was an Onsen, and 
Coffee-Milk,
So I got refreshed♥



次の日は朝、集合時間になかなか来ないだーすー
お部屋まで行ってピンポン連打した。笑
わたしホテルのアラームだけじゃ起きれないもん
どのくらいの音量なのかとか謎だし
たまにすごい優しい音で起こしてくるから
あんまり信用してない派。←
The next morning, Daasu didn't come to the scheduled meeting time, 
so we went to her room and hit the bell all the time. lol
I can't wake up just by the Hotel-Alarm, 
and the volume was a mystery, 
and sometimes it wakes you up with a really nice sound, so
I don't really trust it.


会場着いて
寒い中外で並んでくださってる方見つけてわくわくしつつ
ミニライブあるから
もうすっごい緊張した!ヽ( *` д´ )ノ
When we arrived at the venue, 
We got excited seeing all the fans waiting in the cold outside,
and because we also had a Mini-Live,
I was already nervous!

ミニライブは
パレオはエメラルド~クリスマスバージョン~
前のめり
Glory days
フィンランドミラクル
12月のカンガルー
を歌いました(*^^*)
At the mini-live, we sang
Pareo wa Emerald ~Christmas Version~
Maenomeri
Glory Days
Finland Miracle
12-gatsu no Kangaroo

ここにきて初めましてのGlory daysでした
メンバーは大人チームの3人でっ
ちょっと初めてにしては
とても刺激的でハラハラドキドキした
Glory daysでした。笑
It was the first time I sang Glory Days since I came to SKE,
and singing it with the three members of Adult-Team
was a bit first time,
so it was a really exciting
Glory Days. lol 


握手会はたくさんの方とお話しできて
中にはAKBの全握以来!とか
わたしの研究生時代、全握で研究生が握手前にアルコール消毒のみをするシュシュ隊とやらがあってそれ以来!とか
2、3年振りの方がたくさん居て驚き。
そして嬉しくなりました(*^^*)
あの頃が懐かしい。
本当にずっとシュシュ隊してた。笑
でもあれで顔と名前を覚えてもらったりしたなぁ!
At the Handshake-Event I talked with many fans,
and there were many people that didn't go for 2 or 3 years, I was surprised.
And I was happy (*^^*)
This was a good time.
I was really young that time. lol
But thanks to that my face and name were remembered!




やっぱりなかなか北海道からは会いに来れない方とかたくさん居てもっとわたしたちが会いに行けたらな、って思いました。
あとはもっともっと地元の方たちに
足を止めてもらったり
気になってそのままお話しできるような
そんな機会が作れたらなぁ
今回は1人3枚まで買えたみたいだけど
他にも別の方法に挑戦していかなきゃだとわたし的には勝手に思ったり!
I thought it would be really nice if we could meet the people from Hokkaido more often.
And I want to meet more and more people at their home place,
And becoming curious of it 
I hope for the chance to talk about it.
This time I just bought 3 pieces, but
I want to challenge myself in many more directions!


今回の北海道メンバー楽しかった!
のんびりのほほんで。
地元の神奈川行きたいですーって言った
行けますように…(´・ω・`)
他にもまたミニ握手会に呼ばれたいなぁ!
呼ばれるように努力しますっ笑
みなるん。
The members in Hokkaido were really fun!
We had so much fun.
I said I want to go to my place Kanagawa,
so I hope I can go..
And I want to be called for another Mini-Live!
I will work hard so I will be called again.
Minarun.

No comments:

Post a Comment