Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Thursday, January 7, 2016

Korea-Trip Part 1 / Miyazawa Sae Blog / Jan 7, 2016, 9:20 pm (JST)



新年明けましておめでとうございます!✨
ご挨拶、1週間も遅れましたが、、、
2016年もどうぞ宜しくお願い致します❤️
Happy New Year!
This greeting, it's already late one week, but,,,
please support me in 2016 as well♥

…というわけで、
今年は久々にお正月休みがたっぷりあったので、
初めてお正月に海外へ行ってまいりました!
場所は韓国!
2時間ちょいで着いたぜアンニョン~笑
Anyways,
Because this year I was free on New Year since a while, 
I went overseas for the first time on New Year!
To Korea!
I arrived after two hours! 

たっぷり3日間、
有意義に過ごしてきました!!!
この時期の韓国の寒さはハンパじゃなかったけど、以前DiVAで行った時が極寒すぎたから余裕でした( ̄▽ ̄)笑✨
そして日本に帰国してから寒さを感じなくなった。笑
I had busy 3 days. 
that I spent really meaningful!!!
The temperature in Korea at this time is quite low, but when I went with DiVA before, it was much colder so I was save. lol
And when I returned to Japan, I couldn't feel the cold anymore. lol

韓国では
お買い物と食べ歩きとマッサージと、、、
とにかくキャピキャピしたよ笑
焼肉に~
In Korea, 
I went shopping and eating and to massage,,,
I did really a lot. lol
I went to Yakiniku


参鶏湯に~
And Samgyetang



ロングソフトクリームに~
And long soft-cream


小豆粥に~
And red bean soup



まだまだたくさんいろいろ食べたね。笑
その度その度に、
I still ate a lot. lol
Every time, 


、、、と叫んでいました。
はい、言いたいだけです
でも本当にぜーんぶ美味しかった!!!
マッサージは普通の街中にあるところに行ったんだけど、そこで初めて、、、
,,, I shouted this.
Yes, I just wanted to say it.
But everything was really delicious!!!
For the massage, I went to a normal place in town, but there I did for the first time.,,,




ドクターフィッシュとやらものを体験した。。。(・・;)
遅っ…!突っ込まれる前に自分で突っ込み入れました!笑
もうねー、
くすぐったいし、慣れるまでは気持ちが悪いし、、、
バグりました( ゚д゚)
an experience with so-called doctor fishes... 
So slow! Before I entered quickly, I carefully tried by myself! lol
You know,
it tickles, and until you get used to it, it feels bad,,,
It was really strange.




だけど、
めっっちゃ足がツルッツルになったよ~~
定期的に行きたいなって素直に思った。
でも絶対に何度やっても、
足を水の中に入れた時はこうなると思います。笑
ドクターフィッシュは日本にもあるから
オススメ~~~~
But,
my feet became really smooth!
I honestly think I want to go there regularly. 
But I'm sure no matter how often I do it,
I will be afraid of what will happen when I enter the water. lol
Because these doctor fishes are in Japan too, 
I recommend it!
、、、と
ドクターフィッシュを皆さんにオススメしたとこで、
韓国旅行パート2にいきますか!笑
いいね! 押したら、
パート2へレッツゴー笑
,,,and
with recommending doctor fishes to everyone,
I head to the Korea-Trip part 2! lol
After you pressed the Like-Button, 
lets go to Part 2! lol

No comments:

Post a Comment