Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Friday, January 29, 2016

Suzu・∀・ran < When I follow the line of sight of the fans during a stage,,, ( ꒪Д꒪) lol / Yamauchi Suzuran Blog / Jan 29, 2016; 10:21 pm (JST)

一番好きなのはー?
らんらんだけええぇえ(*´∀`*)/
私もあなただけっ♡
らんらんこと、山内鈴蘭です!
Who do you love most?
Only Ranran!
I also just like you♥
I'm Yamauchi Suzuran aka Ranran!




今日は制服の芽公演でした♡
応募してくださった方、ロビーで見てくださった方、DMMで見てくださった方!そして!当選した方!ありがとうございましたーっ(・v・)ノ
久しぶりの公演は、やっぱり!楽しい反面、ジェラシーのアリバイで腰と首にくるね。笑
もうあのダンスには慣れたと思ったのに、、さすがSKEのダンス!!激しい!笑
でもね、中盤のジェラシーのアリバイからの仲間の歌の衣装が一番好きなの♡
どーーーーーーん♡
Today was Seifuku no Me-Stage♥
Everyone who applied, everyone who watched in the lobby, everyone who watched on DMM, and! 
Those who won tickets! Thank you very much!
A stage after this long time is really fun, when it comes to waist and neck during Jealously no Alibi. lol
Even though I thought I got used to this dance by now,,, As expected from SKE's dances!! They are intense! lol
But you know, more than Jealously no Alibi's costume I love Nakama no Uta's costume the most♥
Tada~~♥



方が大きく開いてて
女の子らしくてすごく好き♡♡
あなたは?♡
これを着てるらんらん、、好き?(*´∀`*)/
(好きって言わなきゃもう嫌いになるよ。笑)
It is really open
and really girlish, that's why I love it♥♥
How about you?♥
Do you like me wearing this?
(Saying "I like it" is already really annoying. lol)

あ、そう言えば(・∀・)
今日の公演ですごく残念で、すごく面白くて、すごくどうしたらいいかわかんなくなった事があるの(・∀・)
それは、、
タイトルにも書いたんだけど、、、
公演中のファンの方の視線(・∀・)
Ah, speaking of which!
At today's stage there was something really regrettable, interesting, and I don't know what to do about it.
That was,,,
I already wrote it in the title,,,
The line of sight of the fans during a stage.

この説明だけだと、また鈴蘭は!嫉妬か!!?( ꒪Д꒪)とか、また鈴蘭は!!自分だけ見てて!とか言うんでしょ!!とか、思われちゃうと思んだけど、
まぁ、そうです(・∀・)←←
いや!!違う!!!
違うよ!!!!!!!!!笑
違くてね?(・v・)ノ
With just this explanation, you think for sure I'm jealous!!? Like you're saying I should only look at Suzuran!!, but
well,,, That's true.
Wait!! No, it's different!!!
It's not like that!!!!!!!!!!!!!!!! lol
Why different?

自分のサイリウムを振ってくださるファンの方を見つけるとその人を優先に多く目線を届けたり、それで目があって笑いあったり!!
そうやって公演中のコミュニケーションを大事にしているんだけれど、、
やっぱりずっと鈴ちゃんだけを見てるわけにもいかないよね!!
そりゃそーだ!!
When I spot fans waving my penlights, I move mostly in the line of sight of them and smile whenever our eyes meet!!
I really treasure this way of communication during the stage, but,,,
Of course you don't have to look at me all the time!!
That's natural!!

反対側に私が移動したら
目の前で歌ってる子を見るのは自然な事だし、
後ろの方に私が行ったら
私が自然と前の子で見えなくなって違う子を見る事も自然な事だと思うの!!
(けど、すずちゃんだけ見てて!笑)
まぁ()の中の心の声は無視しておいて(・∀・)ww
When I move to the opposite side,
it's natural to look at the members in front of your,
when I go to the back
I naturally disappear behind the girls in the front and it's also natural to look at them I think!!
(But only look at Suzuchan! lol)
Well  I ignore the voice of my heart inside the () lol

今日ね、すごく残念でけどそれも面白く感じた!ってエピソードはね?
私がファンの方を見てるとき、ファンの方は違う子をみてて、そのファンの方が私を見てるとき、違うファンの方を見てる。。。( ꒪Д꒪)
すれ違いいいいイィいい!!笑
ぬおおおおおおぉおお!!泣
This was a really regrettable but also interesting episode today, right?
When I see my fans, and they look at another member, when those fans look at me again, I will look at a different fan...
We miss each other!! lol
Meeehhh!! 

それが続いて、そのファンの方は自分の事を見てくれない、サイリウム振っても見てくれないんだって思っちゃってるんではないか?
ってすごく悲しくなったのと、残念だったのと、そのすれ違いがなんか変に面白かった!笑
Continuing this, when those fans don't look at you, don't you naturally think "why are they having my penlights if they don't look?"
and I got really sad, but even though I regret it, this passing each other was somehow interesting in a strange way! lol

だからね!!
こんな事ってあるんだなぁ!って( ꒪Д꒪)笑
(一番の解決策は、他の人を見ないに限るけどね(・∀・)笑)
まぁ、()の中の心の声は無視して(・∀・)ww
So!!
That's what happened!
(The best solution is not to look at other members though) 
Well, ignore the voice of my heart in the ()
だけどそんなファンの方がいたら嫌だなぁ!って思ったから安心して欲しくて書いたんだ!!!
私は見てたよ!
少なくとも私はみてた!!!笑
見てないのはあんたじゃ!!!
(おい!心の声が漏れてるよ!w)
But when there are those fans I won't like it! I thought that so I wrote this so I can feel relieved!!!
I saw you!
Because there are few I saw you!!! lol
The one who didn't look was you!!!
(Oi! The voice of my heart is leaking! lol)

あれ?(・∀・)笑
今日も楽しかったねぇ♡
(話の切り替え方が雑w)
最後は可愛いらんらんでお別れ♡
What?
Today was really nice, right?
(People who change the topic in a sudden are crude)
At last we will separate with a cute picture of me♥


この写メ見てお寝んねするんだお?♡わかったー?(*´∀`*)/♡
(キャラ濃いw)
しゃらば(○∀○)
Go to sleep while looking at this picture, okay? ♥ Do you understand?
(Such a dark character)
See you!

No comments:

Post a Comment