Once formerly ithebigc's Blog for Sakura translations, this has become Translate48, a blog that intends to aggregate all translation related work related to the 48 and 46 Groups to become a one stop source if you need your idol posts in English. If you translate anything, please consider contributing here to reach a wider audience!

Thursday, March 10, 2016

Long Time No See / Miyawaki Sakura Mobame / Mar 10, 2016, 7:22 pm (JST)

皆さん、沢山のご心配
おかけしました。。
I've caused everyone a lot of worry...

インフルエンザになっていました。
今は熱も下がり、ちょっと咳が出るくらい。。復活しましたー。。。
I was sick with influenza.
Right now my fever has dropped, and I'm still coughing a bit...but I've recovered...

久しぶりに熱の上がる風邪になったので…
本当に大変でした(°_°)
平熱って凄いね。。熱上がると大変。
It's been a long time since I had a flu that gave me a fever...
It felt pretty bad (°_°)
Being at the normal temperature feels great..fevers are awful.

おばあちゃんがわざわざ鹿児島から
飛んできてくれて、美味しいご飯を
いっぱい作ってくれました。。
ありがとう、おばあちゃん。。。
My grandma flew all the way out
from Kagoshima and made me a
whole bunch of delicious meals..
Thanks, Grandma...

風邪になると、人間は一人じゃ生きていけないんだなぁーと身に沁みます。。
ファンの方たちの温かい言葉や、おばあちゃんの優しさで、元気になれました。
ありがとうございました。
Getting the flu, the idea that humans aren't living by themselves sunk deeply into my mind..
With the fans' warm words and my grandma's kindness, I'm more energetic now.
Thank you.


とりあえず、ご報告メールでした^_^
Anyways, this mail was just to make a report ^_^
 
 

No comments:

Post a Comment